måndag 15 december 2008

Middle of a breakdown? No

Sent inlägg idag med, har hört att Körre är inne varannan minut för att se om jag missat skriva. Igår blev det skrämmande nära, men erfaren som man är så gick det bra ändå ;)

Jag ska berätta lite om helgen som jag lovade i förra inlägget :)
I fredags var jag hemma med mamma och åt god mat, kollade på idol och pratade massa. På lördagen var det tidig uppgång som gällde och så åkte jag med laget i bussen till Växjö för bortamatch. 2 filmer och lite mat senare så var vi framme i ett snötäck Växjö. Surte vann med 6-4, mycket bra, lite nervöst ett tag men det löste ju sig.
Sen åkte vi hem, kolla lite mer på film och så lite donken så var vi hemma. 22.30 kom jag och Malin hem till min mamma, och det är då händelsen som jag skrev i inlägget nedanför kommer in. Vi fixa oss, gjorde mat och åkte till O'learys. Efter inte alls länge så åkte vi hem igen, efter att ha gått från O'learys till Bohus. Jag och Malin hade en del skrämmande samtal under tiden vi gick, vi såg en backe och jag berättade för Malin hur jobbigt det skulle vara om man blev jagad av en våldtäcksman uppför den backen, vi pratade om självmord, och hur det skulle vara om man se någon hoppa från Kungälvsbron och om man skulle dö om man hoppade ner från bron på asfalten från en viss höjd. Men med Malin blir det mesta roligt, sen tog vi bussen hem och väl hemma däcka Malin ganska snabbt medans jag städade undan lite :)

På söndagen hade mina F96-97or tidig match så det var samling 9.30. Match i Lindome och förlust som vanligt, inte mkt mer att säga om den matchen. Sen åkte jag hem och efter några timmar hämta pappa mig, kollade lite på Sverige - Finland i finalen i innebandy och sen åkte jag och pappa till Ale G där Ale mötte Surte. Intressant match som slutade med 8-1 till Surte.
Det var väl min helg

Idag har jag vart i skolan och sen hämtade pappa mig och vi åkte och julhandlade en himla massa saker och sen körde pappa mig till gymmet och för en timma sen kom jag hem :) och nu ska jag skriva ett CV för jag måste skaffa jobb om jag ska ha råd med att leva.

Jag har seriöst börjat leva ett nytt liv nu, eller är på god väg att göra. Jag ska skärpa mig med vad jag äter bara.
Jag tränar mycket mer nu, äter inte lika mkt godis.
Saker som ska ändras är dock
  • sluta med den feta maten
  • sluta med snabbmat
  • sluta med godis
  • börja träna rätt
  • börja äta rätt
  • lära mig äta grönsaker

Det som ska uppnås är för det första kraftig viktnedgång! Jag vet att det kommer att vara svårt men jag ska lyckas. En av mina fotbollstränare sa en gång "Om du går ned 3-4 kg i vikt kommer du springa minst dubbelt så fort och då kommer ingen kunna ta dig". Jag tog det negativt då, men det stämmer ju så bra, om jag bara går ner massa kg kommer jag att springa så mkt fortare och så vidare.

Jaja dags för att skriva CV och sen är det läggdags, har sjukgymnastik i Kungälv klockan 8 imon.
Pusss

Inga kommentarer: