lördag 1 november 2008

Tyskland

okeej. nu gubbar, nu har jag en ny blogg och anledning till detta är att pappa läste min förra, och det var inte det att jag skrev något hemligt så utan det var bara jobbigt att veta att han läste den :P

Kom hem från Tyskland i morse. Det var jättemysigt där. Var där med pappa.
Vi tog Kiel båten på torsdagskvällen. Vi gick till våran hytt och lämna våra grejer innan vi gick en vända på båten. Jättemysig. Vi åt buffé och lyssnade på gladjazz, faktiskt en riktigt mysig musikgenren :) Sen gick vi och la oss efter några drinkar. Sen gick vi upp klockan 8 för båten skulle vara i land 9 och vi skulle äta frukostbuffé innan.
När vi kom av båten gick vi på en buss som skulle ta oss till ett mega köpcentrum som heter Citti park. Det var 80 affärer och de hade maaaassa fint. Så det inhandlades en hel del innan vi återvände med samma buss tillbaka. Vi gick och lämnade av våra inhandlade grejer i vår hytt innan vi begav oss ut på Kiels gator, vi gick och kollade lite i affärer, satt på några cafeén innan vi återigen återvände till båten, där jag och pappa kollade på lite film på datorn innan vi gick upp och tog denna kvälls buffé också. Efter den så gick vi och satte oss och lyssnade på gladjazz på en av barerna och det var då jag såg roulette hjulet, jag har bara sett folk spela på tv så jag gick bort och kollade. Det verkade vara riktigt roligt. Så gick jag tillbaka till pappa och så fråga han om jag ville spela roulette, jag sa nej först men ändra mig efter ett tag och pappa gick med mig bort. Alla andra spelarna som stått där innan hade spelat färdigt och gått därifrån så det var bara jag som skulle spela. Jag tänkte att spela här är som att ta en tändare under den 100-lapp jag fått av pappa och elda upp. Så snabbt skulle mina pengar ta slut. Men nej jag var kvar i 30 min och det var riktigt roligt att spela. 100 kronor fattigare men mycket gladare gick jag därifrån :) sen gick jag och pappa och la oss för att dagen efter vakna upp och nästan vara i hamn :)

Inga kommentarer: