torsdag 7 juli 2011

This is me:



Okej, nu bytt tillbaka till är denna bloggen efter 2 års (!!) frånvaro. Anledningen är simpel och det är att jag vill kunna blogga mer, och jag fattade inte hur man bloggade från telefonen från blogg.se. Så det är alltså hit ni ska söka er om ni vill lösa om mig, mitt liv och mitt yrke!
Förövrigt var det sjukt kul att läsa lite gamla blogginlägg! Jag funderade på att radera dem, men dem är en del av mig så... It stays!

Jag kan berätta för dem som hängt med och dem som eventuellt inte känner mig att jag bor och jobbar i Ålesund, Norge. Att jag hamnat just här beror bara på att större delen av min släkt bor utanför Ålesund i Sykkylven.
När jag kom hit så bodde jag 6 månader hos min mormor och morfar innan jag tog steget och flyttade in till den större staden. Här bor jag nu med världens bäst
a roomie Camilla och henne hund!


Detta är min 9:e månad i Ålesund och jag trivs väldigt bra!
Jag började jobba på Lipp Bar&Club som är en ganska stor nattklubb och där lärde jag mig otroligt mycket. I februari fick jag även jobb på Strandafjellet, uppe i deras paviljong på toppen av fjället. Där jobbade jag som bartender/servitris och stortrivdes :)

Dj Ole som ofta spelar på Lipp är min och Camillas granne så vi får ofta höra på awesome musik!

Resturantdrift är ett stort företag som äger väldigt många uteställen här i Ålesund (bland annat Lipp) och ett av dem ställena var Metz, detta gjordes om och nu heter det Bocca, och där fick jag jobb innan det skulle öppna i slutet av april.
Jag är väldigt nöjd med alla jobben jag har haft här och jag hoppas att jag kommer att ha lika mycket tur när jag söker andra jobb i framtiden.

Det var lite om vad jag gör just nu och det får räcka för inatt! :)

Inga kommentarer: