torsdag 7 juli 2011

Bilfan!

Mycket konstig dag idag!
Dagen började med att jag egentligen sov alldeles för länge. Jag skulle upp och hämta Lilian på flygplatsen klockan 14.15, och jag skulle duscha och ha mig innan,
Kom iaf iväg i hyffsad tid, men på vägen dit så började en lampa med batteriet lysa och jag tänkte att det var lugnt ändå, bara det att när jag stängt av motorn på Vigras flygplats och ska starta bilen igen så startar den inte.

Jag gick och hämtade Lilian (skönt att ha henne tillbaka!) och sen gick vi och hämtade hjälp, vi fick igång bilen efter en kort stund och vi började köra och jag hann tänka att det var skönt att få hem bilen i alla fall! Tji fick jag.. Mitt i tunneln så slutade motorn att gå och jag hade enorm tur att det precis kom en parkeringsficka som jag kunde köra
in på.
Efter en stund med lite panikringande osv. fick vi äntligen tag på bärgare som skulle komma.
Lilian och jag satt och pratade en stund, så helt plötsligt startade motorn, lycklig över att bilen gjorde som jag ville så började jag köra igen, kom ca 1 km innan bilen stanna igen..
Vi ringde bärgaren och sa att vi inte stod kvar på sa
mma plats och så kom han och hämtade oss!

Nu är vi iaf hemma och jag, Lilian och Jens ska gå till Big Horn och äta middag! Ska bli väldigt mysigt!

Och bilen ska förövrigt skrotas nu för jag har ändå köpt en ny som står hemma hos pappa och väntar på mig när jag ska komma hem nästa vecka!
Nu ska jag gå innan Lilian svälter ihjäl! ;)

Inga kommentarer: